keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 373/22.09.2015 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 413 din 04.08.2014 privind modificarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire

22.09.2015

Hotararea Consiliului Local 373/22.09.2015
pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 413 din 04.08.2014 privind modificarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2015-24602/16.09.2015 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Conform Adresei nr. SC2014-13225/06.06.2014 primită de la Serviciul Achiziţii Publice, se solicită modificarea Caietului de sarcini şi a Contractului-Cadru, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014;
Conform Adresei nr. 159594/02.10.2014 primită de la Serviciul Achiziţii Publice, privind recomandările ANRMAP referitor la respingerea documentaţiei de atribuire numărul 159594, la Anexa nr. 1 la modelul de Contractul cadru aprobat prin hotărârea mai sus menţionată, se impune a fi corectat modelul de prezentare a ofertei de tarife prin eliminarea din aceasta a valorii pentru situaţii diverse şi neprevăzute de 5 % din total valoare ofertă pe 1 an, având în vedere prevederile din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Conform Adresei primite de la Direcţia Sanitar Veterinara şi Pentru Siguranţa Alimentelor Timiş nr. 2994/05.01.2015 înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CDM2015-51/05.02.2015 se comunică faptul că în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.80/2005 actualizată, Consiliile Locale sunt responsabile pentru neutralizarea cadavrelor de animale provenit din gospodăriile crescătorilor individualide animale.
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.413/04.08.2014- privind modificarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, actualizată;
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica din Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, actualizată;
Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată şi Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată;
Având în vedere prevederile Ordinului Presedintelui A.N.R.S.C. nr. 82/2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct. 14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă modificarea denumirii serviciului concesionat şi anume din "Serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public si predarea acestora unitatilor de ecarisaj, prin concesiune" în denumirea "Serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, prin concesiune, care vor cuprinde următoarele acţiunii:
- Colectarea cadavrelor de animale (identificare, colectare, încărcare, transport );
- Depozitarea/zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr.cadavre ridicate x 3 zile
depozitate);
- Neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat


Art.2: Se aprobă modificarea Caietului de sarcini care este Anexa nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 1 la prezenta hotărâre, ca fiind Caietul de Sarcini nr. SC2015-24600 / 16.09.2015.

Art.3: Se aprobă Anexele de la nr. 1 la nr. 6 la Caietul de Sarcini nr. SC2015-24600 / 16.09.2015.

Art.4: Se aprobă modificarea Contractului-Cadru care este Anexa nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.

Art.5: Se abrogă Hotărârea Consiliului Local nr.413/04.08.2014 privind modificarea Contractului-Cadru ca fiind Anexa nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire.

Art.6: Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local nr. nr. 128/11.03.2014, rămân neschimbate.

Art. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu şi Serviciul Achiziţii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.8: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului d e Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Red/ Dac. VCB,, Ex.2

FO53-01, Ver.2.

ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR, MUNICIPIUL TIMIŞOARA NICOLAE ROBU DIRECŢIA DE MEDIU SC2015-24602 /16.09.2015

R E F E R A T

privind privind modificarea Anexelor nr. 2 şi nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare

pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi revocarea Hotărâri Consiliului Local nr. 413 din 04.08.2014.

Prin adresa nr. SC2014-13225/06.06.2014 primită de la Serviciul Achiziţii Publice, se solicită modificarea Caietului de sarcini şi a Contractului-Cadru, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014;

Prin adresa nr. 159594/02.10.2014 primită de la Serviciul Achiziţii Publice, privind recomandărilor ANRMAP referitor la respingerea documentaţiei de atribuire numărul 159594, la Anexa nr. 1 la modelul de Contractul cadru aprobat prin hotărârea mai sus menţionată, se impune a fi corectat modelul de prezentare a ofertei de tarife prin eliminarea din aceasta a valorii pentru situaţii diverse şi neprevăzute de 5 % din total valoare ofertă pe 1 an, având în vedere prevederile din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

Prin adresa nr. 2994/05.01.2015 primită de la Direcţia Sanitar Veterinara şi Pentru Siguranţa Alimentelor Timiş înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CDM2015- 51/05.02.2015 se comunică faptul că în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr. 80/2005 actualizată, Consiliile Locale sunt responsabile pentru neutralizarea cadavrelor de animale provenit din gospodăriile crescătorilor individualide animale;

Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, actualizată;

Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii; Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, actualizată; Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată şi Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată; Având în vedere prevederile Ordinul Presedintelui A.N.R.S.C. nr. 82/2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor;

Red/ Dac. VCB,, Ex.2

FO53-01, Ver.2.

Prin Hotărârea Consiliului Local nr.128/11.03.2014 s-a stabilit modalitatea de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj;

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 413/04.08.2014 s-a aprobat modificarea Anexei nr.

3, care reprezintă Contractul-cadru anexă din Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire, care prevede următoarele:

a. atribuirea contractului de concesiune pe o durată de 1 an de zile; b. colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora către

unităţile de ecarisaj. În propunerea Proiectului de Hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.

128/11.03.2014 era stipulat că activitatea de colectare a cadavrelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara să cuprindă 3 operaţii şi anume:

1. Colectarea şi transportul cadavrelor de animale găsite pe domeniul public ( identificare, colectare, încărcare, transport );

2. Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr. cadavre capturate x 3 zile depozitare);

3. Neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat (nr. Cadavre capturate x 25 kg mediu/animal).

Prin eliminarea celor două activităţii şi anume „Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr. cadavre capturate x 3 zile depozitare” şi „Neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat (nr. Cadavre capturate x 25 kg mediu/animal”, serviciul concesionat nu ar fi putut funcţiona, datorită imposibilităţii finalizării acestuia conform cerinţelor legislaţiei în vigoare.

Având în vedere recomandările ANRMAP nr. 159594/02.10.2014, s-a solicitat

eliminarea „valorii pentru situaţii diverse şi neprevăzute de 5 % din total valoare ofertă pe 1 an” din oferta de tarife aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 413/04.08.2014

Referitor la durata contractului de concesiune, considerăm că, datorită procedurilor de

delegare a gestiunii activităţilor prin concesiune, proceduri ce se pot întinde ca durată pe o perioadă ce poate depăşi chiar 6 luni (neprevăzut), nu este productivă atribuirea contractului numai pe 1 an de zile.

În conformitate cu Art. 2 alin 3 lit „h” din Legea nr. 101/2006 republicată, privind aprobarea serviciului de salubrizare a localităţilor, în cadrul serviciului de salubrizare este şi activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare. În conformitate cu Art. 9 alin 1 din Ordonanţă nr. 47/2005 actualizată, privind reglementări de neutralizare a deşeurilor de origine animală, consiliile locale sunt responsabile de neutralizarea cadavrelor de animale provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale sau a celor găsite moarte pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale respective pentru care nu se poate identifica proprietarul.

În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct. 14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi actualizată;

În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;

Red/ Dac. VCB,, Ex.2

FO53-01, Ver.2.

Având în vedere cele expuse mai sus PROPUNEM:

1. Aprobarea modificării demunirii serviciului concesionat şi anume din „Serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public si predarea acestora unitatilor de ecarisaj, prin concesiune” în demunire „serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, prin concesiune, care vor cuprinde următoarele acţiunii:  Colectarea cadavrelor de animalelor (identificare, colectare, ncărcare, transport );  Depozitarea/zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr.cadavre ridicate x 3 zile

depozitate);  Neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat (nr.

Cadavre colectate x 25 kg mediu/animal). 2. Aprobarea modificării Caietului de sarcini care este Anexa nr. 2 la Hotărârea Consiliului

Local nr. 128/11.03.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 1 la prezentu Proiect de Hotărâre, ca fiind Caietul de Sarcini nr. SC2015-24600 / 16.09.2015;

3. Aprobarea Anexelor de la nr. 1 la nr. 6 la Caietul de Sarcini nr. SC2015-24600/ 16.09.2015; 4. Aprobarea modificării Contractului-Cadru care este Anexa nr. 3 la Hotărârea Consiliului

Local nr. 128/11.03.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 2 la prezentu Proiect de Hotărâre;

5. Abrogarea Hotărâri Consiliului Local nr.413/04.08.2014- privind modificarea Contractului- Cadru ca fiind Anexa nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire;

VICEPRIMAR, SECRETAR, Dan DIACONU Ioan COJOCARI

DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU, ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU, Adrian - Amedeo BERE – SEMEREDI Daniel CORAŞ ŞEF BIROU SALUBRIZARE Adina BUMBU COMP. GEST. POP. CAN.D.D.D. Consilier Victor Cătălin BIRDA Consilier Alexandra PINTEA

AVIZAT JURIDIC,

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.1 la. - Hotărâre. NE, s13/ 22.09 2045 APROBAT AUG 16.09. dot CAIET DE SARCINI a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare Preambul = SPA 10. n conformitate cu prevederile: Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr.5 1/2006 actualizată; Legea serviciului de salubrizare nr. 101/2006 actualizată; Ordinul Presedintelui A.N.R.S.C. nr, 82/2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităților; Ordinul Presedintelui A.N.R.S.C. nr. 109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor; Ordinul Presedintelui A.N.R.S.C. nr. 111/2007 privind aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localităților; Ordonața nr. 47/2005 actualizată, privind reglementările de neutralizare a deşeurilor de origine animală; Ordinul ANSVSA nr. 80/2003 actualizat, privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranța alimentelor privind stabilirea documentelor şi evidentelor veterinare necesare în cadrul activității de neutralizare a deşeurilor de origine animală; Hotărâre nr. 925 din 19 iulie 2006 (actualizată) pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publica din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii; Ordonanţă de Urgență nr. 34/2006 (actualizată) privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servici; Hotărâre nr. 71 din 24 ianuarie 2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii CAPITOLUL OBIECTUL CAIETULUI DE SARCINI Art1 (1) Prezentul caiet de sarcini stabileşte condiţiile de desfăşurare a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiul Timişoara şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, stabilind nivelurile de calitate şi condițiile tehnice necesare funcţionării acestui serviciu în condiții de eficiență şi siguranță. Red, Dact. V.C.B.

(2) Pentru simplificarea denumiri activității prezentului caiet de sarcini privind serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiul Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, în continuare se va folosi denumirea generică serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor. Art.2 (1) Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentaţie tehnică şi de referință în vederea stabilirii condițiilor specifice de desfăşurare a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor indiferent de modul de gestiune adoptat. (1) Autoritatea concedentă a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor este Consiliul Local al Municipiului Timişoara, cu sediul în B-dul CD, Loga nr. 1, Judeţ Timiş, (2) Caietul de sarcini face parte integrantă din documentația necesară desfăşurării serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor. Caietul de sarcini împreună cu anexele nr. 1 — 6 şi Regulamentul Serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara, constituie ansamblul cerinţelor tehnice de bază. Art.3 Serviciul care face obiectul licitaţiei este „Serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare”. Art.4 (1) Prezentul caiet de sarcini conţine specificaţiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanță, siguranţă în exploatare, precum şi sisteme de asigurare a calității, terminologia, condițiile pentru certificarea conformităţii cu standardele relevante sau alte asemenea. (2) Specificaţiile tehnice se referă, de asemenea, la algoritmul executării activităților, la verificarea, inspecția și condițiile de recepție a lucrărilor, precum şi la alte condiții ce derivă din actele normative şi reglementările în legătură cu desfăşurarea serviciului. (3) Caietul de sarcini precizează reglementările obligatorii referitoare la protecția muncii, la prevenirea şi stingerea incendiilor şi la protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul prestării serviciului. Art.5 Termenii, expresiile şi abrevicrile utilizate sunt cele din Regulamentul Serviciului De Salubrizare a Municipiului Timişoara. CAPITOLUL II LOCUL DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚII Art6 Activităţile aferente prestării serviciului de salubrizare pentru colectare a cadavrelor animalelor, se desfăşoară atât la punctul de lucru al concesionarului, pe domeniul public şi privat al Municipiului Timişoara, cât şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animate de pe raza Municipiului Timişoara, iar ridicarea cadavrelor de animale se face în următoarea ordine de priorități: a) din preajma şcolilor, grădinițelor, locurilor de joacă pentru copii, parcurilor, instituțiilor publice; b) din alte locuri publice decât cele prevăzute la lit. a); c) din zonele periferice ale Municipiului Timişoara. Red./ Dact. V.C.B.

d) din gospodăriile crescătorilor individuali la solicitarea telefonică sau scrisă a acestora (persoane fizice care cresc sau deţin animale de interes economic în gospodăriile individuale pentru consum propriu); CAPITOLUL III DESCRIEREA ACTIVITĂȚII Art7 (1) Prestarea serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale şi predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare cuprinde următoarele operații: — Colectarea cadavrelor de animalelor de pe domeniul public şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale (identificare, colectare, încărcare, transport ); — Depozitarea/zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr.cadavre ridicate x 3 zile depozitate ); — Neuiralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat (greutate totală cadavre în kg) (2) În cazul în care nu deţine incinerator, operatorul va deţine un contract cu o unitate de autorizată pentru neutralizare cadavrelor. Art.8 Colectarea cadavrelor de animale de pe domeniul public şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale (identificare, colectare, încărcare, transport) După identificarea cadavrelor de animale, persoana carea efectuază această lucrare completează Fişa de identificare a cadavrelor modelul conform Anexei nr.l pentru cele identificate pe domeniul public al municipiului sau Procesul verbal de predare primire modelul conform Anexei nr.2 pentru cele ridicate din gospodăriile individuale din prezentul caiet de sarcini. Art. 9 (1) Operatorul are permisiunea de a colecta cadavrele animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare în condițiile legii. (2) Operatorul va colecta de pe domeniul public şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale atât cadavrele animalelor de talie mică (ex.păsări, pisici, câini, etc.), cât şi cadavrele animalelor de talie mare (ex. cabaline, ovine, bovine, etc.). Art. 10 Cadavrele de animale colectate de pe domeniul public şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale vor fi colectate şi transportate în mijloace auto autorizate special amenajate în acest scop, înscripționate, care îndeplinesc condițiile impuse de legislația în vigoare şi vor fi predate unității de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, în aria administrativ- teritorială a Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, iar înregistratea datelor se v-a face conform legislaţiei sanitare veterinară în vigoare. Art, 11 Depozitarea cadavrele de animale colectate până la neutralizarea acestora prin incinerare se face în cameră sau depozit frigorific până la incinerare. Bvidenţele şi înregistrările în acest sens, se fac conform legislaţiei sanitare veterinară în vigoare. Art.12 Neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat. Este activitatea de ecarisare a deşeurilor de origine animală urmată de incinerarea acestora prin transformarea lor în produse stabile biologic, nepericuloase pentru mediul înconjurător, animale sau om. Evidențele şi înregistrările în acest sens, se fac conform legislației sanitare veterinară în vigoare. Red./ Dact, V.C.B,

Art. 13 Documentele de înregistrare şi evidenţele necesare sunt cele specifice activității de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor de origine animală rezultate din gospodăriile populației, fiind aplicabile prevederile din Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara. Art.14 Tarifele practicate pentru activitățile prevăzute la art. 7 — 14 la prezentul caiet de sarcini sunt cele prezentate în Oferta de Tarife conform Anexei nr. 3 parte integrantă din prezentul caiet de sarcini. CAPITOLUL IV PROGRAMUL PRESTAŢIEI Art.15 (1) Activităţile vor fi executate în conformitate cu Programul de prestație stabilit de operator şi aprobat de autoritatea administrației publice locale, pe baza informărilor operatorului şi a sesizărilor înregistate la Primăria Municipiului Timişoara, prin personalul împuternicit sau responsabilul de contract. (2) Prestaţia se va efectua de preferință pe timp de zi, iar în funcţie de necesități, după-amiaza şi pe timp de noapte, cu acordul sau la cererea expresă a autorității contractante, pe locaţiile precizate la art.6 din prezentul caiet de sarcini. Art. 16 (1) Cadavrele animalelor de pe domeniul public vor fi ridicate în termen de maximum 2 ore de la semnalarea existenței acestora de către populaţie, reprezentanți ai agenţilor economici sau ai instituţiilor publice, inclusiv în cazul autosesizării ca urmare a activității curente de salubrizare. (2) Crescătorii individuali de animale sunt obligaţi să anunțe în maximum 2 de ore operatorul asupra morții animalelor la care se referă, în vederea ridicării cadavrelor de animale din gospodăriile crescătorilor individuali de animale. CAPITOLUL Y CONDIȚII DE CALITATE Art.17 Prestarea serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor, se va executa astfel încât să se realizeze: a) continuitatea activității, indiferent de anotimp şi condițiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale; b) ridicarea cadavrelor de animale de pe domeniul public şi predarea acestora unităților de ecarisaj în termen de 2 ore de la comunicare; c) ridicarea cadavrelor de animale din gospodăriile crescătorilor individuali de animale şi predarea acestora unităților de ecarisaj în termen de 2 ore de la comunicare; d) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a activității la cerințele beneficiarului; e) controlul calităţii serviciului prestat; f) ținerea la zi a documentelor cu privire la prestarea serviciului; g) respectarea Regulamentului Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timişoara h) prestarea activității pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a serviciului; i) asigurarea mijloacelor auto special amenajate şi dotate pentru efectuarea unor astfel de transporturi, în întreaga arie administrativ-teritorială încredințată; j) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării activității, specificaţi în anexa la contract; k) asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în număr suficient; Red./ Dact. V.C.B,

l) respectarea prevederilor legislației de mediu, protecţiei muncii, prevenirii şi stingerii incendiilor, în vigoare. m) neutralizarea cadavrelor în urma activității de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile. crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara, se face fie prin încheierea unui contract cu o societate acreditată şi autorizată în acest sens, sau prin incineratorul propriu autorizat conform legilației în vigoare; n) asigurarea conditiilor prevăzute de normele legale pentru depozitarea în spații dotate cu instalații frigorifice sau depozitul frigorific, precum şi manipularea de la depozitul frigorific la incinerator; CAPITOLUL VI DOTĂRI SPECIFICE, DOTĂRI CU PERSONAL ȘI ALTE DOTĂRI Art.18 Dotări specifice. Operatorul va deţine următoarele dotări minime necesare: a) Operatorul va dispune de un parc de mijloace de transport - minim 2 (două) autovehicule, din care: - 1 (un) autovehicul pentru manipularea cadavrelor şi deşeurilor de origine animalieră ce nu sunt destinate consumului uman, autorizat sanitar-veterinar în acest sens. - 1 (un) autovehicul destinat activității de control recepții, verificări. b) Se va face dovada deţinerii mijloacelor de transport menţionate (proprietate, leasing sau închiriere). c) spații frigorifice pentru depozitarea cadavrelor de animale până la incinerare sau predarea acestora către societatea cu care a încheiat un contract în vederea neutralizării acestora; d) instalaţii de incinerare a cadavrelor de animale, autorizate din punct de vedere al protecţiei mediului şi sanitar veterinar, sau deținerea unui contract pentru neutralizarea cadavrelor cu o societate acreditată şi autorizată în acest sens. e) Cântar cu masa minimă 100 kg pentru cântărirea cadavrelor de animale, omologat și verificat metrologic. Art.19 (1) Operatorul îşi va dimensiona personalul, parcul auto şi echipamentele pentru prestarea activităţii în funcţie de volumul de lucrări. (2) Operatorul răspunde de buna desfăşurare a prestației, garantează material şi financiar şi răspunde pecuniar de calitatea şi cantitățile stabilite prin programul de prestație conform sesizărilor înregistrate. (2) Operatorul va asigura permanent serviciului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, un autovehicul pentru controlul prestațiilor. CAPITOLUL VII CERINȚE ORGANIZATORICE MINIMALE Art.20 Operatorul va prezenta în documentația de ofertă tehnică, concepţia proprie privind modalitatea de organizare şi functionare a activității de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara: colectare (identificare, colectare, încărcare, transport); depozitarea/zi în cameră frigorifică până la incinerare; neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare într-un incinerator autorizat, cu referire la autovehiculele din dotare folosite, la modul de asigurare a coeficientului de utilizare a acestora, facilitățile oferite, etc. Red/ Dact. V.C.B.

Art.21 Operatorul activității serviciului de salubrizare pentru colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, va asigura: a) respectarea legislației, normelor, prescripțiilor şi regulamentelor privind igiena muncii, protecția muncii, gospodărirea apelor, protecția mediului, prevenirea şi combaterea incendiilor; b) respectarea indicatorilor de performanță şi calitate stabiliți prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în administrare a serviciului şi precizați în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara; c) furnizarea către autoritatea administrației publice locale, respectiv ANRSC, a informațiilor solicitate şi accesul la documentațiile şi la actele individuale pe baza cărora prestează serviciul de salubrizare, în condițiile legii; d) respectarea angajamentelor luate prin contractul de prestare a activității; e) prestarea serviciului pe raza unităţii administrativ - teritoriale pentru care are hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii privind colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale; f) aplicarea de metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare; g) dotarea cu mijloace de realizare a colectării cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, etanşe şi adecvate în conformitate cu legislația în vigoare, h) mijloacelor de transport pe care le au în dotare să fie autorizate conform legislaţiei în vigoare. i) personalizarea autovehiculelor care transportă cadavre de animale; j) realizarea unui sistem de evidență a sesizărilor şi reclamațiilor şi de rezolvare operativă a acestora; k) întocmirea şi păstrarea unei evidențe a gestiunii deşeurilor şi raportarea periodică a situației autorităților competente, conform reglementărilor în vigoare; l) personalul necesar pentru prestarea activității asumate prin contract; m) conducerea operativă prin dispecerat şi asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenție; n) o dotare proprie cu maşini şi echipamente specifice necesare pentru prestarea activității în condițiile stabilite prin contract; o) deținerea unei camere frigorifice sau spații de depozitare frigorifice, destinate depozitării temporare a cadavrelor până la momentul predării/neutralizării acestora; p) deținerea unui incinerator, autorizat în condițiile legii, pentru neutralizarea cadavrelor animalelor colectate de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara sau a unui contract având ca obiect neutralizarea cadavrelor animalelor colectate de pe domeniul public cu un operator autorizat; q) executarea serviciului prevăzute în contract cu profesionalism şi promptitudine conform normativelor din caietul de sarcini; r) supravegherea prestarea serviciilor, să asigure resursele umane, materiale, instalații, echipamentele necesare şi produsele aferente serviciului contractate s) alte condiții specifice stabilite de autoritatea administrației publice locale Art22 Autovehiculele şi containerele destinate transportului cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara trebuie dezinfectate după fiecare transport în parte în locurile special amenajate pentru această operaţie, îar inregistratea datelor se v-a face conform legislaţiei sanitare veterinară în vigoare. Red./ Dact. V.C.B.

Art.23 (1) Personalul trebuie să utilizeze echipament de protecţie şi să fie dotat cu mijloace corespunzătoare astfel încat să nu vină în contact direct cu cadavrele animalelor colectate. (2) Personalul trebuie să aibă aviz medical prin care să se confirme că sunt îndeplinite condițiile necesare, inclusiv vaccinarea, dacă este cazul, pentru prestarea acestei activități. Art. 24 Se interzice abandonarea, îngroparea sau depozitarea deşeurilor de origine animală în alte condiții decât cele stabilite de legislația în vigoare. Art. 25 Obligaţiile şi răspunderile personalului operativ al operatorului sunt cuprinse în Regulamentul Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timişoara, anexă la prezentul caiet de sarcini. CAPITOLUL VIII VERIFICĂRI şi RECEPȚII Art.26 (1) Beneficiarul prin personalul împuternicit va verifica periodic şi prin sondaj modul de efectuare a prestației de către operator. (2) Operatorul va întocmi procesele - verbale de recepție zilnice privind calitatea prestației şi cantitatea de cadavre de animale colectate de pe domeniul public, conform Anexei nr. 4 la prezentul caiet de sarcinii. Procesele - verbale de recepție zilnice se vor transmite în format electronic până cel târziu la ora 10 a zilei urmăroare. (3) În procesele - verbale de recepție zilnice se va consemna şi modul de rezolvare de către operator a sesizărilor primite din partea cetățenilor. (3) Operatorul va întocmi lunar, pe baza proceselor verbale de recepţie zilnică, situația de servicii lunară conform Anexei nr. S la caietul de sarcinii (care va însoţi facturile lunare), cantitativă şi valorică, semnată de ambele părți, în vederea efectuării plății. (4) Beneficiarul, prin persoana împuternicită, va verifica întocmai ca situația de servicii lunară să cuprindă toate rapoartele de activitate zilnice, în format tipărit şi semnate de către operator, iar tarifele să corespundă cu cele stabilite în conformitate cu Anexa nr. 3 parte integrată din prezentul caiet de sarcini. Art.27 Operatorul va întocmi lunar, un Raport de Activitate conform Anexei nr. 6 privind colectarea cadavrelor de animale din gospodăriile individuale care va cuprinde suma tuturor Proceselor Verbalale predare primire a cadavrelor de animale din gospodăriile îndividuale de la persoane fizice sau juridice Anexei nr. 2 semnată de ambele părţi. Art.28 Beneficiarul, în urma verificărilor efectuate va întocmi Procese-Verbale de Constarea FO44-03, ver.1, în care se va consemna aspectele constatate şi modul de rezolvare de către operator a sesizărilor primite de la cetățeni şi eventual, penalitățile aplicate operatorului pentru deficiențele constatate. Art.29 Contravaloarea serviciilor prestate conform art. 7 din prezentul caiet de sarcini, privind colectarea cadavrelor de animale de pe domeniul public al Municipiului Timişoara, va fi facturată lunar şi încasată în baza siuației lunare de servicii, care cuprinde suma tuturor proceselor - verbale de recepție zilnice. Art.30 Contravaloarea serviciilor prestate conform art. 7 din prezentul caiet de sarcini, privind colectarea cadavrelor de animale rezultate din gospodăriile individuale de pe raza Municipiului Timişoara, vor fi facturate direct generatorilor pe baza Procesului Verbal de predare primire a cadavrelor de animale din gospodăriile individuale de la persoane fizice sau juridice, Anexei nr. 2 parte integrată din prezentul caiet de sarcini, procesului verbal se Red./ Dact. V.C.B.

întocmeşte de operator, semnată de acesta şi de solicitant, la tarifele stabilite prin HCL.Anexa 3 la caietul de sarcini, CAPITOLUL IX CONDIŢII DE EXPLOATARE 1, CONDIȚII TEHNICE Art.31 Serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, trebuie să asigure prestarea serviciului în regim de continuitate pentru toți utilizatorii din aria de acoperire, cu respectarea condițiilor tehnice specifice fiecărei activități. IL OBIECTIVE DE EXPLOATARE Art.32 Obiectivele pe care trebuie sa le atingă serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor, care face obiectul prezentului caiet de sarcini sunt următoarele: a) îmbunătățirea condițiilor de viață ale cetăţenilor; b) promovarea calității şi eficiența serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor; c) dezvoltarea durabilă a serviciilor; d) protecția și conservarea mediului înconjurător şi a sănătății populației; e) gestionarea corespunzătoare a deşeurilor de origine animală; f) dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii bazei serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor; g) menținerea condițiilor sanitare în conformitate cu normele de igienă şi sănătate publică. h) satisfacerea cerințelor şi nevoilor comunităților locale; î) continuitatea serviciului. II. OBIECTIVE DE ORDIN ECONOMIC Art33 (1) Activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, se va organiza și va funcționa având în vedere să se realizeze un raport calitate/cost cât mai bun pentru perioada de derulare a contractului de delegare de gestiune şi un echilibru între riscurile şi beneficiile asumate prin contract. (2) Tarifele sunt cele prezentate în Oferta de Tarife conform Anexei nr, 3 parte integrantă din prezentul caiet de sarcini. (3) Structura şi nivelul tarifelor practicate vor reflecta costul efectiv al prestației şi vor fi în conformitate cu prevederile legale. (4) Tarifele percepute de operator, vor fi aprobate prin Hotărâre a Consiliului Local, pe baza fundamentării propuse de operator şi avizate de serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Tarifele sunt ferme, în lei, pentru o perioadă de 12 luni, perioadă după după care pot fi ajustate. (5) Operatorul are dreptul să propună beneficiarului, ajustarea prețului privind prestarea serviciului pentru gestionarea cânilor fără stăpân în Municipiul Timişoara, ce se va putea realiza începând cu anul doi de contract conform clauzelor prevăzute mai jos: a) Pentru primele 12 luni de contract preţurile unitare determinate conform situaților de lucrări rămân ferme în lei. Red./ Dact. V.C.B.

b) Prima ajustare se va opera la 12 luni după semnarea contractului. Ajustarea preţurilor unitare ofertate se va face pe baza evoluţiei indicilor de preţ publicați de Institutul Național de Statistica, in condiţiile art. 97 din HG nr. 925/2006, c) Formula de ajustare este: V=V(0)xCA) în care: V - reprezintă valoarea ajustată a preţului unitar ofertat; V(0) - reprezintă valoarea preţurilor unitare declarate în propunerea financiară; C(A) - reprezintă coeficientul de ajustare care urmează să fie aplicat, considerând indicii de inflație aferenți primului an de contract. (G)Actualizarea prețului va fi solicitată beneficiarului de către operator, având la bază calculul conform formulelor de ajustare de mai sus, cu situațile de lucrări şi documentele justificative în anexă. (7) Tarifele se vor ajusta conform legislație în vigoare şi vor fi aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. (8) Tarifele pentru fiecare activitate vor avea incluse toate taxele (cheltuielile de transport, cheltuielile de depozitare, cheltuielile de personal sau alte taxe ocazionate de prestarea activităților conform caietului de sarcini, alte costuri şi componente de costuri). IV OBIECTIVE DE MEDIU Art.34 (1) Pe perioada derulării contractului de delegare prin concesiune operatorul va respecta şi va lua măsurile necesare protejări mediului conform legislației specifice în vigoare. (2) Operatorul răspunde de activitățile prestate în fața organelor abilitate pe toată durata derulării contractului. Art.35 Conform O.U.G. nr. 195/30.12.2005 privind protecția mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu modificările şi completările ulterioare operatorul va: a) deţine autorizație de mediu pentru activitățile cu impact semnificativ asupra mediului desfăşurate; b) deţine personal specializat în protecţia mediului; c) gestiona deşeurile colectate şi rezultate din activitatea proprie, cu respectarea legislației specifice în vigoare în domeniul managementului deşeurilor; d) pune în exploatare instalații ale căror emisii nu depăşesc valorile limită stabilite prin actele de reglementare. CAPITOLUL X DURATA CONCESIUNII Art.36 (1) Durata pentru care se concesionează activităţiile serviciului de salubrizare pentru colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, este de 3 ani. (2) Durata contractului poate fi prelungită prin act adițional, cu acordul părţilor, în condițiile legii, numai cu aprobarea prealabilă a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.37 Operatorul îi este interzis să subdelege/subcontracteze serviciul, în tot sau în parte, altor operatori. CAPITOLUL XI REDEVENȚA 9 Red,/ Dact. V.C.B.

Art.38 Redevenţa se stabileste prin contractul de delegare a gestiunii activităţiile serviciului de salubrizare pentru colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, prin concesiune. (1) Redevența este de minim 0,5 % din valoarea facturilor încasate de operator pentru serviciile prestate de pe domeniul public al Municipiul Timişoara. (2) Plata redevenței se face prin Ordin de Plată în contul beneficiarului deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara şi care va fi prevăzut în contractul de delegare a gestiunii. (3) Pentru neplata redevenței la termenul stabilit beneficiarul va percepe penalități de întârziere în conformitate cu legislaţia în vigoare privind creanțele bugetare şi contractul de delegare, urmând ca până la 31 ianuarie anul următor să se facă regularizarea acesteia. CAPITOLUL XIII DISPOZIȚII FINALE Art.39 Operatorul este obligat să respecte Regulamentul Serviciului de salubrizare a Municipiului Timşoara; Art.40 (1) Condițiile prevăzute în caietul de sarcini sunt minimale pentru desfăşurarea licitaţiei pentru delegarea activității de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare. (2) Ofertanții pot oferi şi alte condiții preconizate a fi favorabile unei bune desfăşurări a activității acestui serviciu, Art.41 Prezentul caiet de sarcini se completează cu prevederile Regulamentului Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timişoara 4 VICEPRI Dan DIAZO > COMP.G.P.C.D.D.D, ji Consilier Victor Cătălin BIRDA Consilier Alexandra INT ( 10 Red./ Dact. V.C.B.

Anexa ur. 1 nr. SC2013- / 2015 FIŞĂ DE IDENTIFICARE RIDICARE CADAVRU ANIMAL nr. 1. Informații despre cadavrul de animal identificat: a) Specia: b) Semne particulare: [ ] moarte naturala [ accident auto [ ] moarte provocată [ ] resturi parțiale de cadavre c) Talie: mică ] mijlocie |] mare Cam pu ua d) Greutatea: kg. 2. Informații privind ridicarea cadavrul de animal identificat: a) Ziua ......... Tuna n... anul b) Locul ridicare: Zona/cartierul lie STrada c) Ora ridicării: 3. Informații privind echipa de ridicare: îndicativ mijloc de transport Numele Prenumele Semnătura ............ eee

Anexa nr.2 Antet operator Proces Verbal predare primire a cadavrelor de animale din gospodăriile individuale de la persoane fizice sau juridice Încheiat azi > Str. între subsemanţii rise din partea SC... (operator) şi ... din partea (proprietar gospodăriei individuale/PF/PJ) identificat cu CNP/CUL......... , CVBV/ Seria.......... eliberat la data de . „, / Nr. Reg. Comerț. ........... cu domiciliul/ sediul ÎN SEL, rece Pentru prestația serviciului de salubrizare pentru activitate de colectare a cadavrelor animalelor din gospodăriile crescătorilor individuali de animale (persoane fizice sau juridice) şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare sunt necesare următoarele date de indentificare: 1. Solicitare a fost efectuată la data de....... de CĂătre.............. „„. pentru cadavrul de animal din specia........ , . 2. Semne particulare: [ ] moarte naturala / [ ] accident auto / [ ] moarte provocată / [ ] resturi parțiale de cadavre Talie: [ ] mică /[ ] mijlocie/[ ] mare Greutatea: kg Transportul se efectuează cu mijlocul de transport nr..............., Lucrarea a fost efectuată de operatorii (numele şi prenumele) veci Cheltuielile aferente acestor lucrări se achită de solicitant conform tarifelor de mai Jos: OPERAȚIE M, | Cantitatea | Tarif unitar lei fără TVA conform ofertei câştigătoare Colectarea şi transportul cadavrelor de animale găsite pe domeniul public (identificare, colectare, incarcare, transportul) Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr. Cadavre capturate x 3 zile depozitare) Neutralizarea cadavrelor de animale şi a deşeurilor de origine animală, prin incinerare într-un incinerator autorizat (ereutatea totală a cadavrelor colectate în kg). Total valoare cu TVA de achitat de către proprietar/solicitant 8. Contravaloarea servicilor se achită cu factura seria ......... data ......... , şi cu bon fiscal/chitanță seria ........ [1 VREA data Prezentul proces verbal se încheie în 2 exemplare unul pentru ficareparte Operator Client: Numele şi prenumele Numele şi prenumele semnatura şi stampila semnătura

Anexa nr.3 MODEL OFERTĂ TARIFE Valoare ofertată pe OPERATIE M, Cantitati operație pe 3ani pe3ani Lei fără TVA Colectarea și transportul cadavrelor de animale găsite pe Lei/cap domeniul public (identificare, colectare, incarcare, 2.400 (capete) transportul) Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare | Lei/cap/zi (nr. Cadavre capturate x 3 zile depozitare) Neutralizarea cadavrelor de animale şi a deşeurilor de Lei/kg origine animală, prin incinerare într-un incinerator 60.000 (kg) autorizat (greutatea totală a cadavrelor colectate în kg). Valoare totală pe contract (esprimată în lei fără TVA) (rândul 1+ rândul 2+ rândul 2 1.209 (zile) Notă: Cantitățile din oferta finaciară sunt estimate, concedentul îşi rezervă dreptul de a modifica aceste cantități în funcţie de situația existentă pe teren şi a modificărilor legislative apărute ulterior, dar fără a depăși valoarea contractului. LS. Data: semnătura autorizată

Anexa nr. 4 PROCESELE - VERBALE DE RECEPŢIE ZILNICĂ cu privire la prestarea efectuată de operatorul activității de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare Da ] OPERAȚIE U.M. Cantitatea 1. Colectarea şi transportul cadavrelor de animale găsite pe domeniul public (identificare, colectare, incarcare, transportul Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr. Cadavre capturate x 3 zile depozitare) Neutralizarea cadavrelor de animale şi a deşeurilor de origine animală, prin incinerare într-un incinerator autorizat (greutatea totală a cadavrelor colectate în kg). Menţiuni ale prestatorului cu privire la activităţiile prestate 1, Autovehiculele utilizate ( numărul de înmatriculare, copie foaie de parcurs conform legii) 2. Numele şi prenumele echipei de colectare 3. Sesizări şi solicitări de la persoanele fizice şi juridice, etc, „înregistrate la dispeceratul prestatorului 4. Neutralizarea cadavrelor de animale s-a efectuat în unitatea _. cu numărul de aprobare sanitar amicii Operator, Beneficiar, Numele şi prenumele Responsabil Contract Numele şi prenumele Semnatura Semnatura Data. LS.

Neutralizarea cadavrelor de animale s-a efectuat în unitatea ..... Anexa n SITUAȚIE DE SERVICII LUNARĂ cu privire la prestarea efectuată de operatorul activității de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare Luna:...., OPERAȚIE Colectarea şi transportul cadavrelor de animale găsite pe domeniul public (identificare, colectare, incarcare, transportul) Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr. Cadavre capturate x 3 zile depozitare) Neutralizarea cadavrelor de animale şi a deşeurilor de origine animală, prin incinerare într-un incinerator autorizat (greutatea totală a cadavrelor colectate în k ), Valoare totală fără TVA Valoare totala cu TVA aprobare sanitar Operator, Numele şi prenumele Semnatura Data. LS. Tarif | Cantitatea unitar realizată lei fără .. cu numărul de Beneficiar, Numele şi prenumele Director Sef Birou Responsabil contract Total valoare lei

Anexa nr. 6 RAPORT DE ACTIVITATE privind colectarea cadavrelor de animale din gospodăriile individuale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare Luna:......... Nr. UM i Cantitatea Total ctr. OPERAȚIE i realizată valoare Colectarea şi transportul cadavrelor de animale găsite | Lei/cap 1, | pe domeniul public (identificare, colectare, incarcare, transportul) Depozitarea /zi în cameră frigorifică până la incinerare | Lei/cap/zi (nr, Cadavre capturate x 3 zile depozitare) Neutralizarea cadavrelor de animale şi a deşeurilor de i, origine animală, prin incinerare într-un incinerator autorizat (greutatea totală a cadavrelor colectate în kg). LL | | Valoare totală fără TVA NIN | | Valoare totala cu TVA NN Neutralizarea cadavrelor de animale s-a efectuat în unitatea cu numărul de aprobare sanitar veterinar.................. mimi ve Operator, Numele şi prenumele Semnatura Data. LS.

Atasament: Anexa_1.pdf

Anexa nr. 2 la Proiect de Hotărare 09 CONTRACT-cadru de delegarea a gestiunii a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale. de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, prin concesiurie CAPITOLUL I PĂRȚI CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul in Timişoara, Bv. C.D. Loga nr.l, județul Timiş cod fiscal 14756536, tel, 0256-408.300, fax. 0256-490.635, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Smaranda Haracicu - Director Direcţia Economică, în calitate de concedent şi cu sediul în localitatea ....... ST suine ÎL, ue , sectorul/județul ......., înmatriculată la registrul comerțului cu nr.'...... „ cod unic de înregistrare vena „cont nr. ....., deschis la ......., titulară a Licenţei nr. ...... din ......., emisă de ......., reprezentată de ....... „ având funcţia de ........ şi de ...... „ având funcția de ....... „ în calitate de concesionar au încheiat prezentul contract, în temeiul Hotărârii de aprobare a atribuirii contractului de delegare nr................ din data de „alice „adoptată de catre Consiliul Local al Municipiului Timişoara în baza procedurii de iii organizată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAPITOLUL II DISPOZIȚII GENERALE 1. Anexele contractului Artl (1) Din prezentul contract fac parte integrantă urmatoarele anexe: a) Caietul de sarcini al serviciulu cu nr. SC2013- / 2015, Anexele cunr, Î- 6; b) Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timişoara. c) Tarifele pentru activitatea concesionată conform ofertei declarată câştigătoare; (2) Anexele la prezentul contract de delegare au aceeaşi valoare contractuală între părți ca şi dispoziţiile cuprinse în contract. Împreună constituie documentele delegării prin concesiune. (3) Categorii de bunuri utilizate de concesionar în derularea contractului: a) bunuri proprii- acele bunuri care la încetarea contractului ramân în proprietatea concesionarului; b) bunuri de retur- sunt bunurile publice/private transmise cu titlu gratuit în administrarea concesionarului, inclusiv cele realizate pe durata contractului în scopul îndeplinirii obiectivelor Director Direcţia de Mediu

delegării şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept şi gratuit, în bună stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligații concedentului. În cazul încetarii contractului înainte de termen, concedentul este îndreptățit să primească valoarea neamortizată a bunurilor realizate din fondurile sale; CAPITOLUL III DISPOZIŢII SPECIALE 1, Aria delegării Art2 Aria delegării cuprinde aria teritorială a Municipiului Timişoara. 2.Obiectul contractului Art.3 Obiectul contractului îl constituie: 1. Prestarea serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara precum şi din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, vor cuprinde următoarele acţiunii: -— Colectarea cadavrelor de animalelor (identificare, colectare, ncărcare, transport ); — Depozitarea/zi în cameră frigorifică până la incinerare (nr.cadavre ridicate x 3 zile depozitate); — Neutralizarea cadavrelor de animale prin incinerare Într-un incinerator autorizat (greutatea totală a cadavrelor colectate în kg). Obs. Obiectul contractului se modifică comform Legii nr.99/2014 pentru modificarea şi completarea Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006 şi a Ordonaţei nr. 47/2005 actualizată, privind reglementările de neutralizare a deşeurilor de origine animală, 2. Delegarea sarcinilor şi responsabilităților cu privire la prestarea propriu-zisă a activității de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, inclusiv dreptul şi obligația de a administra și de a exploata infrastructura concesionată aferentă activității, 3. Durata contractului Art. 4 (1) Durata contractului de delegare a gestiunii este de 3 ani (36 luni) începând de la data atribuirii acestuia. Ordinul de începere a serviciilor prevăzute în contractul numărul......... semnat la data de................ „ se face după prezentarea dovezii privind constituirea contului de garanţie de bună execuţie. (2) Contractul poate fi prelungit pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata inițială, prin acordul de voință al părților, care vor încheia un act adițional cu cel puțin 6 luni înainte de încetarea lui. (3) Contractul poate fi prelungit în cazul în care concesionarul la cererea concedentului şi pentru buna executare a serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, a realizat investiții care nu ar putea fi amortizate în termenul rămas până la expirarea contractului inițial decât printr-o creştere excesivă a tarifelor şi taxelor. 4, Drepturile concesionarului Art.3 Concesionarul are următoarele drepturi: Director Direcţia de Mediu

a) de a exploata, în mod direct, pe riscul şi răspunderea sa, activitatea ce face obiectul prezentului contract; a) de a încasa contravaloarea pentru activitatea prestată; b) de a iniția modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificării reglementărilor şi/sau a condițiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia; c) de a aplica tariful aprobat conform legislaţiei în vigoare; d) de a solicita concedentului ajustarea tarifelor. 3. Drepturile concedentului Art6 Concedentul are următoarele drepturi: a) de a aproba studiile de fezabilitate şi programele de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemului public aferent activității delepate; ! c) de a refuza, în condiții temeinic motivate şi justificate, aprobarea ajustării tarifelor propuse de concesionar; d) de a solicita concesionarului informaţii periodice cu privire la nivelul şi calitatea serviciului prestat; e) de a convoca la audieri concesionarul, în vederea stabilirii măsurilor necesare pentru remedierea unor deficiențe apărute în executarea serviciului, precum şi în vederea concilierii diferendelor aparute în relația cu utilizatorii; 1) de a verifica şi controla modul de realizare de către concesionar a activității concesionate şi stadiul executării lucrărilor de investiții asumate prin contract; g) de a sancţiona concesionarul în cazul în care acesta nu asigură continuitatea serviciului sau nu prestează activitatea la indicatorii de performanță şi nivelurile de calitate la care s-a obligat prin prezentul contract si caietul de sarcini; h) de a solicita daune-interese în cazul în care concesionarul renunță la prestarea activităţii; i) de a rezilia contractul, în condițiile legii şi al prezentului contract; j) de a extinde sau restrânge obiectivele prevăzute la art. 6 din caietul de sarcini. 6. Obligațiile concesionarului Art.7 Concesionarul are următoarele obligații: a) să obțină de la autoritățile competente avizele, atestatele, acordurile şi autorizațiile necesare prestarii activităţii delegate; b) să respecte legislația şi reglementările în vigoare aplicabile activității delegate, precum şi indicatorii de performanță ; c) să presteze activitatea conform prevederilor regulamentului serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiutui Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare; d) să ia măsurile necesare pentru respectarea normelor de sănătate și securitate în muncă; e) să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare; f) de a verifica şi controla modul de realizare de către delegat a activității delegate şi stadiul executării lucrărilor de investiții asumate prin contract; g) să fundamenteze necesarul anual de fonduri pentru realizarea lucrărilor de revizii și reparații din surse proprii; , h) să furnizeze concedentului informațiile solicitate şi să asigure accesul organelor de control la toate datele şi documentele, inclusiv contabile, necesare verificării și evaluării modului de organizare şi de funcționare a serviciului delegat, în conformitate prevederile legale în vigoare; i) să nu subdelege/subcontracteze prestarea activității de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de Director Direcţia de Mediu

animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, în tot sau în parte, altor operatori; j) să informeze şi să notifice, de îndată, concedentul despre cauzele sau evenimentele de natură să conducă la reducerea activității sau la imposibilitatea realizării serviciului şi măsurile ce se impun pentru asigurarea continuității serviciului; k) să platească despăgubiri persoanelor fizice sau juridice pentru prejudiciile aduse din culpa sa; 1) să asigure continuitatea prestării serviciului în condițiile stipulate în contract, inclusiv în cazul retragerii licenţei sau încetării contractului de delegare din alte cauze decât termenul ori forța majoră, până la preluarea acesteia de către alt operator, dar nu mai mult de 90 de zile; m) să realizeze, la termen, investițiile, conform angajamentelor asumate prin contract; n) să plateasca redevența la valoarea prevazută şi la termenul stabilit în contractul de delegare; o) să restituie bunurile de retur în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de delegare a gestiunii; p) să înființeze un dispecerat cu program de funcţionare permanent; r) să înfiinţeze un registru în care va înregistra toate reclamațiile/sesizările formulate verbal de petenți şi va lua măsurile ce se impun pentru soluţionarea acestora, În registru se vor consemna: numele şi prenumele petentului, precum şi a persoanei care a înregistrat reclamația/sesizarea, adresa, data şi ora reclamației/sesizării, data şi ora soluționării reclamației/sesizării, numărul de ordine al reclamației/sesizării care va fi comunicat petentului. La sesizările formulate , în scris, va răspunde în termen de 30 zile de la înregistrarea acestora; s) să asigure personalul autorizat necesar pentru prestarea activităților asumate prin contract precum şi conducerea operativă prin dispecerat, asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenție; 1) să respecte condițiile impuse de natura activităților (materiale cu regim special, condiții de siguranță în exploatare, protecția mediului, protecția muncii, condiții privind folosirea şi protejarea patrimoniului, etc.). 7. Obligațiile concedentului Art.8 Concedentul are următoarele obligaţii: a) să analizeze şi să aprobe ajustarea tarifelor pe baza fundamentării tehnico-economice prezentată de concesionar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; b) să menţină echilibrul contractual şi să respecte angajamentele asumate față de concesionar prin prezentul contract; c) să notifice concesionarului apariția oricaror împrejurari de natura să aduca atingere drepturilor acestuia, 8. Indicatorii de performanță Art.9 Prestarea serviciului public delegat, se va face de către concesionar cu respectarea indicatorilor de performanță pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, stabiliți în anexa la prezentul contract şi prevazuți în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara. Art.10 Indicatorii de performanță stabilesc condițiile de calitate şi continuitate ce trebuie asigurate și respectate de către concesionar în prestarea activității. Art.11 Concesionarul va transmite concedentului, în termenul solicitat de către acesta, informațiile necesare evaluarii şi cuantificării indicatorilor de performanță. 9. Tarife, Încasarea contravalorii serviciilor prestate Director Direcţia de Mediu

Art.12 (1) Concesionarul este obligat să presteze utilizatorilor activitatea delegată numai pe bază de tarifele prezentate în oferta acceptată în urma licitaţiei publice desfăşurată. (2) Plata serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, se va face conform prevederilor art, 29 din Caietul de sarcini, fără a depăşi valoarea ofertată conform Anexei nr. 3 din caietul de sarcinii. (3) Plata serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara și predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare se va face conform prevederilor art. 30 din caietul de sarcini, adică vor fi facturate direct generatorilor (solicitatului/proprietarului animalului) la acelați tarife ofertate conform Anexei nr. 3 din caietul de sarcinii Art.13 (1) Tarifele, conform ofertei, pentru serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare, delegate la data intrării în vigoare a contractului de delegare, prin concesiune sunt cele din Ofertă Tarife Anexa nr. 3 — din caietul de sarcinii. (2) Concesionarul are dreptul să solicite, în fiecare an, în luna ianuarie, ajustarea tarifelor pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi/sau din gospodăriile crescătorilor individuali de animale de pe raza Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare, conform Ordinului Preşedintelui A.N.R.S.C. nr.109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare şi modificare a tarifelor pentru activităţile specifice 'serviciului de salubrizare a localităților, utilizând parametrul de ajustare, respectiv indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Național de Statistică la capitolul Servicii; propunerea de ajustare se face conform legislației specifice, în vigoare la data solicitării. (3) Ajustarea prețurilor unitare ofertate se va face pe baza evoluției indicilor de preţ publicați de Institutul Național de Statistica, in condiţiile art. 97 din HG nr. 925/2006, conform art.33 alin (5) din caietul de sarcinii (4) Pentru noile tarife se va încheia un act adițional la prezentul contract, aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara. (5) Serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare va fi decontat în baza tarifelor ofertate conform Ofertei Tarife - Anexei nr. 3 la caietul de sarcinii, până ia epuizarea valoarii de lei fără TVA, respectiv lei cu TVA (6) Cantităţile din oferta finaciară sunt estimate, concedentul își rezervă dreptul de a modifica aceste cantități în funcție de situaţia existentă pe teren sau a modificărilor legislative, dar fără a depăşi valoarea totală ofertată. 10. Redevența. Art.14 Redevența este de 0,5% din valoarea facturilor încasate lunar de către concesionar pentru serviciul de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timișoara şi predarea acestora unităților de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare. Art.15 Plata redevenței se face prin Ordin de Plată în contul concedentului deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara până în data 15 iulie pentru semestrul I şi până la 15 ianuarie pentru semestrul II. În acest sens, concesionarul va întocmi şi înainta concedentului un centralizator, în 2 exemplare, în care va înscrie: luna, serviciul prestat, valoarea facturilor emise pe luna Director Direcţia de Mediu

respectivă, valoarea facturilor încasate şi redevența de plată dedusă din valoarea facturilor încasate, Art.16 Până la data de 30 ianuarie a fiecărui an se va face regularizarea redevenței pentru anul anterior luându-se în calcul întreaga valoare a facturilor emise şi încasate pentru activitățile prestate în baza prezentului contract. Art.17 Redevența se datorează pentru toate sumele încasate în anul de referință indiferent de perioada în care au fost facturate. Art.18 Nerespectarea de către concesionar a obligaţiei de plată a redevenței sau executarea cu întârziere a acestei obligații conduce la plata de penalități calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. 11. Garanții Art.19 (1) În termen de 14 zile de la data semnării prezentului contract, concesionarul constituie, cu titlu de garanție de bună execuție, o sumă fixă în procent de 5 % din valoarea contractului. (2) Cuantumul garanţiei de bună execuție este de ..... „.. lei şi reprezintă 5 % din valoarea fără TVA a contractului (sau 2,5% constituită conform art. 16, alin (2) din Legea 346/2004 privind stimularea înființării şi dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii). G)Garanţia de bună execuție se constituie de către concesionar în scopul asigurării concedentului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a obligaţiilor contractuale. Concedentul acceptă constituirea garanţiei de bună execuţie prin: — instrument de garantare, emis în condițiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexa la contract. Instrumentul de garantare trebuie sa prevadă dacă plata garanţiei se va executa condiționat sau neconditionat conform prevederilor art. 86 aliniat (3) din HG 834/2009 — prin depunerea la casierie a unor sume în numerar în cazul în care valoarea garanţiei este redusă ca valoare; — prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parțiale. În acest sens, concesionarul are obligația de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispoziția autorității contractante, cont. care trebuie alimentat la începutul derulării contractului cu 0,5% din preţul acestuia fără TVA. (4)Concedentul are dreptul de a emite pretenții asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi execută, execută cu întârziere sau execută necorespunzător obligațiile asumate prin prezentul contract, Anterior emiterii unei pretenții asupra garanţiei de bună execuţie, concedentul are cbligația de a notifica acest lucru concesionarului, precizând totodată obligațiile care nu au fost respectate, (5) Concedentul se obligă să restituie garanţia de bună execuţie, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepție la terminarea contractului. (6) Garanţia tehnică este distinctă de garanția de bună execuţie a contractului. Art.20 - Concedentul are dreptul să execute garanția de buna execuție în următoarele cazuri: a) pentru a preleva penalitățile şi sumele datorate de concesionar din neplata redevenței; b) Concesionarul renunță la prestarea activității, caz în care acesta nu este exonerat şi de plata unor daune-interese față de concedent. 11. Răspunderea contractuală Director Direcţia de Mediu

Art.ZI Nerespectarea dovedită de către părțile contractante a obligațiilor contractuale prevăzute în prezentul contract atrage răspunderea contractuală a părții în culpă. Art.22 Plata în culpă este obligată laplata penalităților prevăzute la art. 25 din prezentul caiet de sarcini. Art.23 Partea în culpă este obligată la plata penalităților prevăzute la art.18 din prezentul contract. Art.24 Se penalizează cu 5% pe lună din valoarea facturii lunare nerespectarea prevederilor art. 7 din caietul de sarcini, Art.25 În cazul în care din penalități nu se acoperă paguba, partea în culpa este obligată suplimentar la daune - interese 12. Forța majoră Art.25 Niciuna dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total ori parțial, a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract de delegare a gestiunii, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forța majoră. Art.26 Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 48 de ore producerea evenimentului, precum şi dovada forței majore şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui. Art.27 Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de delegare a gestiunii fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. Art.28 Întârzierea sau neexecutarea obligațiilor asumate din motive de forță majoră nu atrage pentru nici una dintre părți penalizări sau alte compensații. 13, Condiții de redefinire a clauzelor contractuale Art.29 Modificarea prezentului contract se face numai prin act adițional încheiat între părțile contractante. Art30 (1) Concedentul poate modifica unilateral partea reglementară a prezentului contract cu notificarea prealabilă, cu 30 de zile, a concesionarului, din motive excepționale legate de interesul național sau local, după caz. (2) În cazul în care modificarea unilaterală a contractului îi aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să primească fără întârziere o justă despăgubire. (3) În caz de dezacord între concedent şi concesionar cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanța judecatorească competentă, perioadă în care concesionarul are obligația să respecte obligațiile contractuale, Art.31 Prezentul contract nu poate fi modificat prin act adiţional, în sensul introducerii în obiectul acestuia a unei activități care nu a facut obiectul delegării gestiunii, Art.32 Contractul poate fi modificat în cazul în care orice prevederi ale acestuia devin discordante cu reglementările în domeniu din legislaţia naţională sau legislaţia comunitară, cu menținerea echilibrului contractual. 14. Clauze privind menținerea echilibrului contractual , Art.33 (1) Părţile vor urmări permanent menținerea echilibrului contractual al delegării gestiunii serviciului. Director Direcţia de Mediu

(2) Raporturile contractuale dintre concedent şi concesionar se bazează pe principiul echilibrului financiar al delegării între drepturile care îi sunt acordate concesionarului şi obligațiile care îi sunt impuse. (3)Concesionarul nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de execuția obligațiilor sale, dacă această creştere rezultă în urma unui caz de forță majoră. 15. Încetarea contractului de delegare a gestiunii Art.34 (1) Prezentul contract de delegare a gestiunii înceteaza în urmatoarele situaţii: a) la expirarea duratei contractului; b) în cazul în care interesul național sau local o impune, prin denunțarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului; e) la dispariţia dintr-o cauză de forță majoră a sistemului sau în cazul imposibilității obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunțare, fară plata unei despăgubiri; d) în cazul falimentului concesionarului; e) în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către părţi, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina părții în culpă; Art.35 (1)Concedentul are dreptul să rezilieze unilateral contractul dacă constată şi dovedeşte nerespectarea de către concesionar a obligaţiilor contractuale şi dacă acesta nu adoptă măsuri pentru atingerea parametrilor de calitate asumaţi prin prezentul contract, în termen de 3 zile. (2) În cazul unor abateri grave ale concesionarului de la reglementările în vigoare privind serviciile de utilități publice, concedentul are dreptul să rezilieze contractul şi să solicite autorității competente retragerea licenţei. 16.Condițiile de restituire sau repartiție, după caz, a bunurilor, la încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii, inclusiv a investițiilor realizate Art.36 (1) Bunurile de retur transmise cu titlu gratuit în administrarea concesionarului care la încetarea contractului revin de drept concedentului, gratuit şi libere de orice sarcini şi sunt integrate domeniului public al acestuia. (2)La încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii, bunurile menționate la alin. (1) revin concedentului Art. 37 Bunurile proprii ale concesionarului rămân în proprietatea acestuia. 17. Litigii Art.38 (1)Concedentul şi concesionarul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, orice neînțelegere sau dispută care se poate ivi între aceştia în cadrul sau în legatură cu îndeplinirea contractului. (2) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea, modificarea şi încetarea contractului de delegare a gestiunii se soluţionează de instanța de contencios administrativ de pe raza în care are sediul concedentul. CAPITOLUL IV DISPOZIŢII FINALE Art.39 Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris. Art.40 Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât si în momentul primirii. Director Direcţia de Mediu

Art.41 Comunicările dintre părți se pot face şi prin adresă, fax, e-mail sau prin alte mijloace de comunicare convenite între părți, cu condiția confirmării în scris a primirii comunicării. Art.42 Prezentul contract de delegare intră în vigoare la data şi a fost încheiat azi iii cneaz ÎN exemplare originale. Art.43 Limba care guvernează contractul este limba română. CONCEDENT CONCESIONAR, MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR, VICEPRIMAR, DIRECTOR DIRECȚIA ECONOMICĂ. 3 DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU, ŞEF BIROU SALUBRIZARE SERVICIUL JURIDIC Director Direcția de Mediu